Retourneren en ruilen

Indien een product niet voldoet aan uw verwachtingen of u wenst een artikel te ruilen, verzoeken wij u de volgende voorwaarden en instructies in acht te nemen:

a.    Meldingstermijnen retour zenden van een artikel
·     Meld uw retour aan binnen 14 dagen na ontvangst van het artikel.
·     Retourmeldingen die daarbuiten vallen kunnen wij niet in behandeling nemen.
·     Niet vooraf aangemelde artikelen komen niet voor creditering of ruiling in aanmerking.

b. Retour zenden in originele, onbeschadigde verpakking
·     Uitsluitend artikelen in originele, onbeschreven en onbeschadigde verpakking en derhalve geschikt zijn voor wederverkoop, worden retour genomen. Uitzondering hierop zijn retourzendingen die het gevolg zijn van beschadiging en/of lekkage.

c.    Welke artikelen kunnen niet geretourneerd worden?
·     Steriele producten
·     Producten met een beperkte houdbaarheid
·     Afgeprijsde producten met houdbaarheidsdatum
·     Anesthesie producten
·     Producten die speciaal voor u zijn besteld, zijnde geen voorraadartikelen
·     Outlet producten


d.    Verzendkosten

· Indien de retourzending het gevolg is van een foutieve bestelling, zijn de verzendkosten voor eigen rekening. Deze worden verrekend nadat wij het artikel bij u hebben afgehaald. U kunt ook zelf de verzending regelen. Let daarbij op dat u zich ook dan houdt aan de instructies van verpakken en verzenden (zie ook ‘Verpakken en verzenden’).

e.   Hoe kunt u retourneren?
Om een artikel te kunnen retourneren volgt u de volgende procedure:

1.   Aanmelden van een retourzending
·     Neem contact op met de afdeling klantenservice, tel. +31 10 848 1086 of stuur een e-mail naar info@brightdental.nl
·     Geef het order- en artikelnummer op alsmede de reden waarom u het artikel retour wilt zenden.
·     U ontvangt vervolgens een retourformulier per e-mail voorzien van een retournummer.
·     Dit formulier print u uit en vult de ontbrekende gegeven in.

2.   Verpakken en verzenden
·     Verpak de artikelen in een voor transport geschikte omverpakking, voorzien van opvulmateriaal zodat de artikelen onderweg niet kunnen beschadigen. Eventueel kunt u daarvoor de luchtzakjes gebruiken die wij als opvulmateriaal bij aanlevering gebruikt hebben.
·     Voeg het geprinte en ingevulde retourformulier in de doos.
·     Het pakket wordt opgehaald of door uzelf teruggestuurd. Lees daarvoor de instructies op het retourformulier goed door.

3.   Verwerking en creditering
Zodra wij de retourzending hebben ontvangen, ontvangt u daarvan een bevestiging per e-mail. Indien de retourzending voldoet aan de gestelde voorwaarden, ontvangt u een creditnota of wordt het artikel geruild en direct naar u verzonden.

Extra informatie
Retourzending van garantie artikelen

In geval het artikel binnen de garantietermijn gerepareerd dient te worden, dan wordt het door ons doorgestuurd naar de betreffende fabrikant. Na reparatie ontvangt u het artikel retour.