Retourneren en ruilen
Indien een product niet voldoet aan uw verwachtingen of u wenst een artikel te ruilen, verzoeken wij u de volgende voorwaarden en instructies in acht te nemen:
a. Meldingstermijnen retour zenden van een artikel
· Meld uw retour aan binnen 14 dagen na ontvangst van het artikel.
· Retourmeldingen die daarbuiten vallen kunnen wij niet in behandeling nemen.
· Niet vooraf aangemelde artikelen komen niet voor creditering of ruiling in aanmerking.
b. Retour zenden in originele, onbeschadigde verpakking
· Uitsluitend artikelen in originele, onbeschreven en onbeschadigde verpakking en derhalve geschikt zijn voor wederverkoop, worden retour genomen. Uitzondering hierop zijn retourzendingen die het gevolg zijn van beschadiging en/of lekkage.
c. Welke artikelen kunnen niet geretourneerd worden?
· Steriele producten
· Producten met een beperkte houdbaarheid
· Afgeprijsde producten met houdbaarheidsdatum
· Anesthesie producten
· Producten die speciaal voor u zijn besteld, zijnde geen voorraadartikelen
· Outlet producten
d. Verzendkosten
· Indien de retourzending het gevolg is van een foutieve bestelling, zijn de verzendkosten voor eigen rekening. Deze worden verrekend nadat wij het artikel bij u hebben afgehaald. U kunt ook zelf de verzending regelen. Let daarbij op dat u zich ook dan houdt aan de instructies van verpakken en verzenden (zie ook ‘Verpakken en verzenden’).
e. Hoe kunt u retourneren?
Om een artikel te kunnen retourneren volgt u de volgende procedure:
1. Aanmelden van een retourzending
· Neem contact op met de afdeling klantenservice, tel. +31 10 848 1086 of stuur een e-mail naar info@brightdental.nl
· Geef het order- en artikelnummer op alsmede de reden waarom u het artikel retour wilt zenden.
· U ontvangt vervolgens een retourformulier per e-mail voorzien van een retournummer.
· Dit formulier print u uit en vult de ontbrekende gegeven in.
2. Verpakken en verzenden
· Verpak de artikelen in een voor transport geschikte omverpakking, voorzien van opvulmateriaal zodat de artikelen onderweg niet kunnen beschadigen. Eventueel kunt u daarvoor de luchtzakjes gebruiken die wij als opvulmateriaal bij aanlevering gebruikt hebben.
· Voeg het geprinte en ingevulde retourformulier in de doos.
· Het pakket wordt opgehaald of door uzelf teruggestuurd. Lees daarvoor de instructies op het retourformulier goed door.
3. Verwerking en creditering
Zodra wij de retourzending hebben ontvangen, ontvangt u daarvan een bevestiging per e-mail. Indien de retourzending voldoet aan de gestelde voorwaarden, ontvangt u een creditnota of wordt het artikel geruild en direct naar u verzonden.
Extra informatie
Retourzending van garantie artikelen
In geval het artikel binnen de garantietermijn gerepareerd dient te worden, dan wordt het door ons doorgestuurd naar de betreffende fabrikant. Na reparatie ontvangt u het artikel retour.